Tiskovým mluvčím Nejvyššího soudu byl jmenován Petr Tomíček

Datum: 08/17/2015

Na místo tiskového mluvčího Nejvyššího soudu přichází po 13 letech v České televizi Brno, kde působil jako dramaturg, redaktor a především editor redakce zpravodajství. Zastával také post zástupce šéfredaktora. V letech 2011-2012 moderoval celorepublikovou verzi Událostí v regionech.

Před dvěma lety Petr Tomíček z televizního zpravodajství odešel a až do poloviny srpna 2015 byl vedoucím dispečerem Televizního studia České televize Brno. Měl tedy na starosti logistiku, konkrétně plánování a obsazování televizních štábů lidmi požadovaných profesí a také přerozdělování speciální televizní techniky mezi jednotlivé štáby.



Přestože vystudoval magisterský obor Anorganická chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, chemii se nikdy profesně nevěnoval. Ještě jako student chemie začínal v roce 1993 v univerzitním časopise Univerzity Palackého Žurnálu UP. O rok později byl jedním z prvních olomouckých krajánků TV NOVA, redaktorem Lidových novin, později také novinářem „na volné noze“. V letech 1998 až 2002 vedl Redakci zpravodajství a publicistiky Českého rozhlasu Olomouc.

Pozici tiskového mluvčího vnímá jako logické pokračování své dosavadní mediální kariéry a věří, že vzhledem ke svým předchozím zkušenostem má co nabídnout. „Nejvyšší soud pod vedením předsedy prof. Pavla Šámala jasně deklaroval cíl otevřít se veřejnosti. Už ve výběrovém řízení jsem komisi a panu předsedovi navrhl různé varianty, jak toho dosáhnout. Zřejmě je tyto nápady oslovily, “ říká Petr Tomíček. A dodává, že v prvních dnech ve funkci bude důležité si stanovit priority. „Jednou z nich bude určitě obměna internetových stránek Nejvyššího soudu, na které soud již delší dobu pracuje.“ Novináře považuje nový tiskový mluvčí Nejvyššího soudu za partnery, kterým chce zajistit co nejlepší servis. „Vím, co potřebují, vždyť jsem jejich práci dělal 20 let. Moc dobře si vzpomínám, jak se každý den na redakčních poradách rozhoduje o tom, o čem psát a co točit. Čím je potřeba vyzdvihnout na první pohled méně atraktivní či složité téma a proč může naopak zajímavý námět skončit v koši. Redaktoři dnes obecně nemají příliš času na analytickou práci – vyhledávání témat, backgroundů, příměrů se zahraničím. Chci jim v tom pomáhat. Nevidím roli mluvčího Nejvyššího soudu jen v tom, že bych měl čekat ve své kanceláři u telefonu či emailu na dotazy a odpovídat na ně.“

Svůj volný čas se snaží nový tiskový mluvčí Nejvyššího soudu věnovat především rodině. Sportovním koníčkem číslo jedna je cyklistika s 10.000 najetými kilometry ročně.